Общи условия
ЗА ON-LINE ПРОДАЖБИ И УСЛУГИ ОТ "БДЖ-ПЪТНИЧЕСКИ ПРЕВОЗИ" ЕООД
ДОБРЕ ДОШЛИ НА САЙТА ЗА ON-LINE ПРОДАЖБИ И УСЛУГИ НА ,,БДЖ-ПЪТНИЧЕСКИ ПРЕВОЗИ” ЕООД bileti.bdz.bg. Преди да започнете да използвате нашата интернет страница и интегрираната на нея Система за on-line резервация и билетоиздаване, услуги за търсене и закупуване на превозни документи, моля да се запознаете с общите условия за ползване на интернет страницата.
Посочените по-долу дефиниции имат следното значение, освен ако в текста не е посочено друго:
,,БДЖ-Пътнически превози” ЕООД, накратко „БДЖ-ПП” ЕООД или Превозвачът, е търговско дружество, регистрирано в търговския регистър към Агенция по вписванията с ЕИК 175405647, със седалище и адрес на управление: гр. София, ул. „ИВАН ВАЗОВ” № 3.
Потребител, клиент или Вие е всяко физическо лице, което използва Система за on-line резервация и билетоиздаване и/или настоящата интернет страница.
Договор – при закупуването на превозен документ за превоз по железопътен транспорт възникват договорни отношения. Страни по договора са ,,БДЖ-ПП” ЕООД
и лицето/лицата, посочено/и като пътник/пътници и/или ползвател/ползватели на услугата: Потребител или Клиент. В случай, че пътниците/ползвателите на услугата са повече от един, те отговарят солидарно.
На интернет страницата на „БДЖ-ПП” ЕООД на електронен адрес www.bdz.bg има връзка към Системата за on-line резервация и билетоиздаване, намираща се на електронен адрес bileti.bdz.bg или накратко Система, която предлага търсене и закупуване на превозни документи за пътуване с пътнически железопътен транспорт.
Системата предоставя на Потребителя възможност да търси, селектира, резервира и закупува превозни документи за вътрешни железопътни превози, включително билети и билети с намаления за влакове, експлоатирани от ,,БДЖ-ПП” ЕООД.
Системата предлага възможност да се закупят електронни билети и резервация до 3 часа преди заминаване на влака по разписание от гарата, откъдето ще започне пътуването. Предварителната продажба на билети със седящи места е до 5 дни от текущата дата на пътуване, освен ако за някои влакове не е указан по голям период. Билети и резервации за спални места може да се закупи 30 дни преди датата на пътуване. ,,БДЖ-ПП” ЕООД си запазва правотода намалява и/ или увеличава всички периоди за предварителна продажба.
Системата не предлага пълната селекция от превозни документи, издавани от касите и бюрата към ,,БДЖ-ПП” ЕООД в страната.
При закупуване на електронен билет Системата изисква задължителна резервация за всички бързи влакове - седящо или спално място.Билети за влакове, които не са със задължителна резервация могат да бъдат закупени в билетните каси и бюрата за издаване на превозните документи към ,,БДЖ-ПП” ЕООД.
,,БДЖ-ПП” ЕООД не предлага резервация за влакове от категориите ПВ/ пътнически влак/ и КПВ/ крайградски пътнически влак/.
Чрез Системата ,,БДЖ-ПП” ЕООД не се гарантира издаването на електронни билети и резервации за всички влакове и маршрути. Двупосочните билети са с дата за фиксирано връщане. Превозни документи, закупени от Системата, не подлежат на презаверка. В случай че липсва вариант Вашето пътуване да бъде обезпечено с електронен билет, моля, обърнете се към билетните каси и бюрата за издаване на превозните документи към ,,БДЖ-ПП” ЕООД.
I. ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ
Условие за ползване на Система и интернет страницата е приемане на общите условия на ,,БДЖ-ПП” ЕООД. Общите условия са приложими от момента, в който отворите настоящата интернет страница и се прилагат по отношение на всички on-line услуги, предлагани от ,,БДЖ-ПП” ЕООД.
Чрез достъпа си и използването по какъвто й да е начин на интернет страницата, Вие изразявате своето съгласие с Общите условия и между Вас и ,,БДЖ-ПП” ЕООД възникват договорни отношения. След маркиране на полето "прочетох и се съгласявам с Общите условия", Потребителите се съгласяват да използват услугите на интернет страницата на ,,БДЖ-ПП” ЕООД. Поради това Ви препоръчваме внимателно да ги прочетете и, в случай че не сте съгласни с тях, да преустановите незабавно използването на интернет страницата и услугите, предлагани от Системата. В случай че имате въпроси относно Общите условия, моля да се свържете незабавно с нас.
С цел предотвратяването на евентуални недоразумения, моля да имате предвид, че настоящите Общи условия уреждат отношенията по ползването на услугите и покупката на превозни документи. Условията за превоз, включително, но не само, разлики за промяна на резервацията и условията на пътуване, позволен багаж, анулиране на билет и др., както и условията за ползване на съответната услуга, се уреждат съответно от специфичните условия на Тарифата за превоз на пътници и ръчен багаж по железопътен транспорт във вътрешно съобщение, накратко Тарифа, поради което приемането й от Потребителяе задължително условие за закупуването на превозен документ за пътуване. Преди да направите покупка на превозен документ и резервация, моля, внимателно да прочетете Тарифата и общите условия и да отбележите, че ги разбирате и приемате.
Ако имате проблем с разчитането и/или разбирането на условията на тарифата, моля, не се колебайте да потърсите подкрепата на ,,БДЖ-ПП” ЕООД. В случай че не приемате условията на съответната тарифа и/или общи условия, моля да преустановите незабавно започнатата от Вас резервация или да потърсите помощ от консултантите на ,,БДЖ-ПП” ЕООД на денонощния телефон 02/931 11 11 или на електронна поща bdz@bdz.bg.
Настоящата интернет страница може да съдържа линкове към други интернет страници. Настоящите Общи условия не се прилагат за тези интернет страници и поради това Ви съветваме, когато използвате тези интернет страници, да се запознаете с техните общи условия.
Тази интернет страница, Системата за търсене и закупуване на превозни документи, е за лично ползване и не се отнася за търговска употреба от трети страни. Без изричното писмено съгласие на ,,БДЖ-ПП” ЕООД никой не може да използва Системата с търговски цели. Цялото съдържание и информацията на тази интернет страница (включително цените и наличността на предлаганите услуги), както и средствата за осигуряването им, са собственост на ,,БДЖ-ПП” ЕООД.
II. РЕЗЕРВАЦИИ И ЗАКУПУВАНЕ НА ПРЕВОЗНИ ДОКУМЕНТИ
Потребителят може да направи резервация и покупка на превозен документ, използвайки интернет Систематана сайта bileti.bdz.bg, по следния начин:
1. Регистрация: Всеки Потребител, който желае да използва услугите за закупуване на превозни документи през Системата, е необходимо да имарегистриран профил.
За да направи регистрация в Системата, Потребителят трябва да попълни задължително полетата със следните данни:
- електронна поща;
- име;
- фамилия;
- парола;
- повтори паролата;
- телефон за контакти;
- прочитане и съгласяване с Общите условия.
,,БДЖ-ПП” ЕООД ще потвърди успешната регистрация в Системата чрез електронно съобщение на посочената електронна поща. За потвърждаване на полученото съобщение, от Потребителя ще се изисква ,,кликване” на изпратения по email линк. ,,Кликването” на линка е потвърждение, че регистрацията е успешна и Потребителят може да продължи с ползването на електронните услуги.
Веднъж направена регистрацията, при повторно използване на услугите на Система няма да бъде необходимо регистрацията да се повтаря, а само да се попълнят полетата за ,,вход в системата”:
- електронна поща;
- парола.
В случай на забравена парола, Потребителят може да използва опцията ,,Възстановете забравена парола”, като след попълване на своята електронна поща, на нея ще получи електронно съобщение с линк. Потребителят трябва да посети този линк и да въведе новата си парола. Системата не съхранява потребителските пароли в открит вид и поради тази причина не може да възстанови предишно използваната.
,,БДЖ-ПП” ЕООД съветва да се попълват коректни данни, с цел удостоверяване притежанието на превозния документ при проверка по време на пътуването, както и използването на данните на Потребителя в случай на отказ от пътуване, анулиране, рекламация на превозния документ или при настъпили застрахователни събития. Отговорност за верността на данните носи Потребителя.
2. Закупуване на превозен документ и резервация за спално и запазено място:
Извършва се след като Потребителят има валидна регистрация и вход в Системата.
Стъпка 1: Въвеждане на критериите за търсене:
- Начална гара;
- Крайна гара;
- Дата на заминаване;
- Дата на връщане
във Формата за търсене и натискане на бутона "Търси". С кликването на бутона ,,Търси” се стартира 10 минутна сесия, в рамките на която Потребителят трябва да завърши операциите по закупуване на превозни документи и резервация. В случай че не се вмести в определеното време, резултатите от търсенето и данните попълнени в следващите стъпки ще бъдат занулени и Потребителят ще бъде върнат към въвеждане на данните в Стъпка 1.
Стъпка 2: Избор на пътуване:
Системата генерира резултати от търсенето, като са посочени вариантите за избор на пътуване със следната обобщена информация:
- маршрут: начална и крайна гара и дата на отиване и/или връщане;
- влак: директен или с брой прекачвания, т.е. комбинация от влакове;
- час на заминаване;
- час на пристигане;
- времетраене на пътуването.
В случай че влакът не е директен, всеки един маршрут до гарата на прекачване е посочен със следните данни, точно под полето с гореизброената информация:
- гари: начална и крайна гара;
- вид и номер на влак: БВ/ бърз влак/, БВЗР/ бърз влак със задължителна резервация/, КПВ/ крайградски пътнически влак/, ПВ/ пътнически влак/;
- час на заминаване;
- час на пристигане.
С кликване на един от изброените варианти, Потребителят се съгласява с предложените параметри за пътуване и може да премине към следваща стъпка или да се върне назад.
Стъпка 3: Данни за пътниците и вид на резервацията:
За всеки един пътник Потребителят попълва задължително с точна и коректна информация следните полета:
- Име и фамилия: имената трябва да съвпадат е тези по документ за самоличност;
- Документ за намаление, който е валиден към датата на пътуване и издаден от ,,БДЖ-ПП” ЕООД, документ удостоверяващ възрастта на дете под 7г.;
- Пол, в случай на резервация за спално място;
- Дата на раждане във формат: ГГММДД, в случай на резервация за спално място.
Системата позволява в рамките на 10 минутната сесия от един регистриран профил да бъдат закупени превозни документи до следния максимален брой пътници, в зависимост от резервацията, както следва:
- седящи места - до 5-ма;
- спални II-ра класа - до 3-ма;
- спални I-ва класа до - 2-ма;
- спални Бизнес класа – 1 човек.
Пътниците, независимо от пола, ще бъдат настанени заедно в едно спално купе.
Потребителят може да настани пътниците в отделни купета по условията на пол, като за всеки един от тях закупи отделен превозен документ от профила си, с нова заявка.
Системата не позволява при закупуване на билет за отиване и връщане с бързи влакове различен клас на резервацията т.е. на отиване I-ва, а за връщане във II-ра или обратното. В този случай по-високия клас на направената резервация, в която и да е посока, се счита за изчисляване на цената и в двете посоки.
Стъпка 4: Избор на резервация във влака
В случай че Потребителят е заявил билет с резервация за един или повече пътници ще се отвори меню с опция за избор на резервация. Срещу всеки един влак за отиване и връщане, при кликване на бутона ,,СХЕМА”, ще се отваря схемата на вагона.
С цифри са определени номерата на седящите и спалните места, като в зависимост от различните цветове, указанията са следните:
- в бял цвят – свободно място, което може да бъде избрано от Потребителя;
- в червен или сив цвят – заето място, което не може да бъде избрано от Потребителя;
- в жълт цвят – избрано място от Потребителя;
- в зелен цвят- потвърдено избрано място от Потребителя;
- в розов цвят – заето дамско спално място;
- в син цвят – заето мъжко спално място.
За всеки пътник и влак Потребителят избира място, седящо или спално, което е свободно и в бял цвят. При маркиране същото се оцветява в жълт цвят, а след неговото потвърждаване с бутона ,,запази”, в зелен.
В случай, че Клиентът не избере номер на седящо и/ или спално място, Системата ще генерира произволно място, което ще се визуализира на електронния билет.
Резервация за пътнически и крайградски пътнически влакове не се изисква.
С бутона ,,изчисли цената” Потребителят може да провери сумата до момента за билетите и резервацията.
Стъпка 5: Проверка и избор на метод на плащане
Преди да преминете към плащане на билетите и резервацията ,,БДЖ-ПП” ЕООД препоръчва да прегледате внимателно изобразената информация за Вашето пътуване.
В случай че не сте съгласни или има разминаване с Вашите условия за пътуване, моля, върнете се за корекции на предишните стъпки. Ако показаната информация за пътниците и пътуването съответства на Вашия избор, Потребителят може да премине към плащане.
Системата поддържа два платежни оператора. След избор на един от двата метода на плащане ще бъдете пренасочени към следващата стъпка.
- Заплащане на закупените превозни документи с кредитни и/или дебитни карти през платежна система БОРИКА. Системата поддържа всички популярни банкови карти Maestro(БОРИКА), MasterCard и Visa, издадени от банки в България или чужбина.
- Заплащане на закупените превозни документи през платежна система E-pay.Системата приема плащания посредством банкови карти или други платежни средства, одобрени от E-pay.
Преди да използвате някой от платежните оператори, моля, запознайте се с техните Общи условия за ползване на предоставените от тях услуги и следвайте техните инструкции.
Стъпка 6: Приемане на общите условия и плащане
Последната стъпка за покупка на билет и резервация е да прегледате Общите условия и ако сте съгласни с тях, да отбележите това чрез маркиране на полето "прочетох и се съгласявам с Общите условия"и да кликнете бутона ,,ПЛАТИ”.
След натискане на бутона ,,ПЛАТИ”, Системата ще ви препрати към сайта на избрания платежен оператор, където ще може да прегледате, потвърдите или отхвърлите плащането. Когато приключите тази операция, системата на съответния платежен оператор ще ви върне обратно в Системата издаване на билети на ,,БДЖ-ПП” ЕООД, където ще получите потвърждение за издадения билет.
След приключване на плащането, Потребителят ще получи на своя профил в Система, секция ,,БИЛЕТИ”, своя електронен билет в PDF формат. След завършване на покупката, на електронната поща на Потребителя ще бъде изпратен имейл, потвърждаващ закупения електронен билет, както и прикачен PDF файл на превозния документ. За удостоверяване на пътуването пред контролните органи, превозният документ може да бъде разпечатан на хартиен носител или визуализиран на смарттелефон, таблет или друго устройство.
3. Проверка на електронен билет
Клиентът е длъжен при качване във влака да предостави на влаковия персонал разпечатка (или екранна визуализация на таблет, смартфон) на електронния билет. В случай, че в електронния билет е отбелязано ползването на документ за намаление, клиентът е длъжен да предостави и него пред влаковия персонал. При непредставяне или предоставяне във влошен външен вид, който не позволява тяхната проверка и разчитане, пътникът ще се третира като такъв без редовен превозен документ.
Проверката за редовността на превозните документи се извършва от превозната бригада или контролните органи към ,,БДЖ-ПП” ЕООД. Проверката на документи с намаление е визуална, придружена със съответния електронен билет. При проверката на електронни билети или валидация се използват PDA устройства, като със сканиране на Aztec/ QR кода се удостоверява редовността на пътниците.
При пътуване с един електронен билет и в двете посоки, клиентът трябва да го съхранява за представяне и в обратна посока, когато отново ще бъде валидиран от влаковия персонал.
При закупуване на електронен билет с резервация за спално място, ,,БДЖ-ПП” ЕООД препоръчва на своите клиенти същите да бъдат удостоверявани с хартиен носител пред контролните органи, с цел ненарушаване на комфорта по време на пътуване.
4. Издаване на фактура
Пътникът може да изиска издаване на фактура в срок до 5 (пет) дни от закупуването на билета за пътуване. За целта е необходимо да изпрати в указания срок писмо на следният електронен адрес: account_dept@bdz.bg с тема: "ИЗДАВАНЕ НА ФАКТУРА" и съдържание:
ЗА ЮРИДИЧЕСКИ ЛИЦА
- наименование на юридическото лице;
- адрес по регистрация;
- Получател на фактурата;
- Идентиф. номер по чл.84, от ДОПК;
- Идентиф. номер по чл.94, от ЗДДС;
- номера на билетите и обща сума;
- адрес, на който да бъде изпратена фактурата.
ЗА ФИЗИЧЕСКИ ЛИЦА
- трите имена на лицето;
- Адрес по лична карта;
- ЕГН;
- получател на фактурата;
- номера на билетите и обща сума;
- адрес, на който да бъде изпратена фактурата.
Издадената фактура се изпраща с препоръчано писмо на адреса на юридическото или физическо лице, или друг посочен адрес за кореспонденция.
III. ОТКАЗ ОТ ПЪТУВАНЕ
Превозните документи, закупени от Система, не могат да бъдат презаверявани, както и да бъдат променяни условията за пътуване, маршрута и други параметри. При изпуснат влак и притежаван онлайн билет, същия не може да се рекламира.
1. Анулиране на билет
Клиентътима право да се откаже от пътуване, като анулира платената услуга в срок от датата на покупката до3 часа преди часа за отпътуване по разписание от гарата на заминаване. Билети за спални места могат да се анулират най-късно 24 часа преди заминаване на влака, за който са заявени, с 10% удръжка.
Това може да стане в профила на Потребителя - секция ,,БИЛЕТИ”, чрез натискане на бутона ,,АНУЛИРАНЕ”. Потребителят попълва заявка за анулиране на билет, като в срок от 30 работни дни от изпращането на заявката, сумата се възстановява обратно на Потребителяс 10%удръжка от стойността на анулираната сума за билета. (това не се отнася за таксите за превод, начислени от банката на клиента). Не се възстановяват суми за запазени места. Успешното изпращане на заявката се потвърждава от ,,БДЖ-ПП” ЕООД.
С изпращането на заявка за анулиране на електронен билет, същият не се счита за редовен превозен документ.
2. Рекламация и отказ на неизползван или частично използван билет
Потребителят може да се откаже от пътуване в определените срокове и да възстанови суми от електронния билет по рекламационен ред в случай на изцяло или частично неизползван билет.
По рекламационен път се възстановява сумата за непропътувано разстояние, като се правят удръжки съгласно Тарифата.
За целта Клиентът изпраща електронно писмо от регистрирания си e-mail до адрес onlineticket@bdz.bg, в което вписва номера на билета и своето желание (причина за рекламация). В случай на изпратен e-mail след часа на заминаване на влака, рекламацията на билета се уважава с приложено копие на оправдателен документ (медицинско свидетелство, служебна бележка от държавен орган и др.). Превозвачътго разглежда и в 30 дневен срок връща отговор.
В случай че Превозвачът промени едностранно който и да е елемент от заявката на Клиента, по всяко време до момента на отпътуване на влака по разписание, а също и при закъснение в часа на отпътуване повече от 30 минути, Клиентът има право да попълни рекламация за връщане на сумата за билета и резервацията без удръжка.
С изпращането на заявка за рекламиране на електронен билет, същият не се счита за редовен превозен документ.
IV. ЦЕНИ
Системата предлага превозни документи с цени по следните тарифи и приложими намаления:
Редовна;
Календарна - билети с по-високи цени на определени влакове в дните петък, събота, неделя и понеделник;
Отиване и връщане - двупосочни билети с 10% отстъпка от редовните цени за пътнически и бърз влак;
Вътрешноградска зона – билети, издавани за пътуване в чертите на едно населено място между предварително определени гари и спирки;
Релационна - двупосочни билети с 20% отстъпка от редовните цени за пътуване по определени релации;
Специална - двупосочни билети с 30% отстъпка от редовните цени за пътуване с БВЗР (ако се движат влакове от тази категория);
Зонови цени - в участъците София - Церово, София - Батановци, Пловдив - Асеновград и Пловдив - Граф Игнатиево са въведени „зонови цени”. В тези участъци билети по редовна тарифа, пътуване на малки групи, отиване и връщане и излетни билети не се издават.
Намаления срещу карти издадени от БДЖ, даващ право на намаление за:
Възрастен;
Дете - за деца между 7 и 10 навършени години;
Карта RPO - над 26 години;
Карта "Класик" - над 26 години;
Младеж - до 26 навършени години;
Трудноподвижно лице;
Учащ / Студент - до 26 години;
ISIC със стикер на БДЖ - до 26 години;
ЖП легитимация;
срещу въвеждане на номера на документа за намаление (валиден към датата на пътуване) ; при карти издадени от БДЖ се вписва номера изписан ръчно на гърба на картата
Дете до 7 години може да пътува безплатно с предоставен документ за самоличност, удостоверяващ възрастта на детето.
При резервация на седящо място за дете се заплаща само резервацията, а при спално - цената на резервацията и половината от стойността на редовен билет.
Системата не обхваща следните тарифни оферти:
- пътуване на малка група;
- резервация на място при пътуване с безплатни документи;
- таксуване на домашен любимец /куче/;
- таксуване на велосипеди;
- абонаментни и железопътни карти;
- пътуване на голяма група;
- кредитни пътувания.
За
повече информация за пълния набор от предлаганите оферти и намаления при
пътуване с ж.п. транспорт, моля, обърнете се към билетните каси и бюра в
страната, на електронната страница на адрес www.bdz.bg или
на денонощния телефон 02/931 11 11
V. ЗАДЪЛЖЕНИЯ НА ПОТРЕБИТЕЛЯ ИНА ,,БДЖ-ПЪТНИЧЕСКИ ПРЕВОЗИ” ЕООД.
Системата може да се използва само от лица, които са навършили 18 години и не са поставени под пълно или ограничено запрещение. Потребителят потвърждава, че е дееспособен и съгласно действащото българско законодателство не са налице пречки да поема договорни задължения.
Потребителят носи пълна финансова отговорност за използването на Системата и разходите, произтичащи от резервирането и закупуването на предлаганите на интернет страницата услуги.
Потребителят се задължава да ползва Системата по начин, съответстващ на Общите условия и действащото законодателство в Република България, както и да избягва каквито и да било противозаконни действия. Ако в резултат на използването на Системата или използването на услугите се причинят вреди на ,,БДЖ-ПП” ЕООД, служители и/или партньори на Превозвача, отговорността за поправянето им е за сметка на Потребителя.
Потребителят се задължава да въвежда точна и вярна лична информация.
Потребителят няма право да прави резервация/и под фалшиво или чуждо име и да извършва плащанията за превозни документи с фалшива или чужда кредитна карта, да спира оторизирани от него плащания с кредитна карта по вече закупени от него услуги, за които ,,БДЖ-ПП” ЕООД е издал съответните билети, да предоставя неистински или с невярно съдържание платежни нареждания за извършен банков превод, както и всякакви други действия, с които въвежда ,,БДЖ-ПП” ЕООД в заблуждение, че е заплатил резервираните от него превозни документи и/или други услуги. Превозни документи не могат да се заплащат с чужда кредитна карта, независимо от съгласието на собственика на картата. За установени такива действия или подозрения за извършване на действия, забранени от действащото законодателство, ,,БДЖ-ПП” ЕООД незабавно ще сезира компетентните органи и ще предприеме съответни съдебни мерки.
Потребителят носи пълна отговорност за посочените от него данни в Системата, но не само, начална и крайна дата на пътуването, начална и крайна гара за пътуване, избор на влак, вид на запазеното място, дестинации, цена, данни за пътниците и платеца, съгласието си с условията на тарифата, съгласието си с общите условия на доставчика.
Преди заминаването на влака Потребителят може да се информира на интернет страницата на ,,БДЖ-ПП” ЕООД на адрес www.bdz.bg дали няма промени в първоначално обявения час на заминаване или друга част от маршрута.
,,БДЖ-ПП” ЕООД съветва Потребителя да се запознае с информация за влака, като мястото, което е резервирал, време за настаняване, местоположение на гарата и необходими документи с оглед ползване на услугата.
Потребителят няма право да изменя, разпространява, предава, излага на показ, извършва, възпроизвежда, публикува, лицензира, както и да създава производни продукти, да предава, продава или препродава каквито и да било информация, софтуер, продукти или услуги, придобити от тази интернет страница. В случай на констатирани нарушения ,,БДЖ-ПП” ЕООД ще предприеме предвидените в действащото законодателство мерки за защита на правата и интересите си.
За завършена се счита покупката, при която са изпълнени всички стъпки, посочени в раздел II на настоящите Общи условия и Системата е изпратила на посочения от Потребителя имейл електронен превозен документ. След приключване на покупката във Вашия профил, в секция ,,БИЛЕТИ”, ще получите прикачен файл в PDF формат, който е Вашият електронен билет. В случай че не получите такова електронно съобщение, моля да се свържете с нас.
,,БДЖ-ПП” ЕООД не гарантира, че ползването на интернет Системата ще протича без смущения, прекъсвания или невъзможност за връзка при проблеми с интернет браузъра, електрозахранването или с интернет връзката на потребителя.
,,БДЖ-ПП” ЕООД не гарантира, че след получаване на резултат от търсенето, в Системата няма да се появят оферти, различни от намерените по-рано в системата. Това е възможно, поради настъпване на промени в цените на билетите и/или резервацията и изчерпване на резервацията за периода между двете търсения със Системата илипромяна в движението и разписанието на влаковете. За валидно се счита търсенето, направено последно.
,,БДЖ-ПП” ЕООД не гарантира, че след резервирането и покупката на билет, няма да се появят в интернет Системата цени, които да са по-ниски от цената, на която потребителят вече е резервирал съответната услуга. Това не означава, че цената, на която е резервирана съответната услуга, ще бъде намалена. Валидна е цената, на която потребителят е направил съответната резервация.
,,БДЖ-ПП” ЕООД предупреждава, че ако Потребителят не потвърди в рамките на 10 минутната сесия избрания от него превозен документ и/или резервация по начина, описан в Раздел II, за ,,БДЖ-ПП” ЕООД не възниква договор за покупка на превозни документи, нито Превозвачът гарантира, че при последващо търсене ще имате възможност да закупите превозен документ на същата цена.
,,БДЖ-ПП” ЕООД полага грижата, като добър търговец и администратор на сайта и Системата, да осигури публикуване на актуална и вярна информация. Ако установите, че е публикувана невярна информация, моля, свържете се с нас незабавно.
VI. ЛИЧНИ ДАННИ
„БДЖ-ПЪТНИЧЕСКИ ПРЕВОЗИ” ЕООД обработва личните данни на посетителите на сайта и на своите клиенти, достъпващи сайта на дружеството и/или използващи Системата при строго съблюдаване на принципите за защита на личните данни, произтичащи от Регламент (ЕС) 2016/679(Общ регламент относно защита на данните, ОРЗД). Личните данните на потребителите се обработват законосъобразно, добросъвестно, прозрачно и пропорционално и съобразно целите за които се предоставени, като не се обработват допълнително по начин, несъвместим с тези цели. Всички служители на „БДЖ – Пътнически превози“ ЕООД, които участват в процеси и операции по обработване на лични данни са обучени и са подписали Декларация за конфиденциалност при обработване на лични данни.
За повече информация относно защитата на личните данни на Потребителите на интернет сайта и/или на Системата може да се запознаете с Политика за защита на личните данни в „БДЖ-ПЪТНИЧЕСКИ ПРЕВОЗИ" ЕООД, Уведомление за поверителност на личните данни на субектите, при използване на системата за on-line резервация и билетоиздаване на "БДЖ – ПЪТНИЧЕСКИ ПРЕОВИЗ" ЕООД, на сайта на дружеството на електронен адрес www.bdz.bg или в раздела полезно – полезна информация – Защита на личните данни ТУК!
,,БДЖ-ПП” ЕООД" има право да инсталира на компютрите на потребителите бисквитки (cookies). Бисквитките представляват текстови файлове, които се запазват от интернет страницата върху твърдия диск на Потребителя и позволяват възстановяване на информация за Потребителя, като го идентифицират и позволяват проследяване на действията му, интернет страниците, които посещава, хипервръзките, които използва, информацията, която ползва и записва и други.
VII. ИЗМЕНЕНИЯ
Общите условия могат да бъдат променяни по всяко време от ,,БДЖ-ПП” ЕООД, което има право и да променя характеристиките на предоставяните услуги и настоящите Общи условия на основание промени в законодателството. „БДЖ - ПЪТНИЧЕСКИ ПРЕВОЗИ” се задължава да уведоми Потребителя за промените в Общите условия, като на видно място в интернет страницата си публикува съобщение за измененията им и даде достатъчен срок Потребителят да се запознае с тях. В дадения срок, ако Потребителят не заяви, че отхвърля промените, то той се счита обвързан от тях. В случай че в дадения срок Потребителят заяви, че не е съгласен с промените, то ,,БДЖ-ПП” ЕООД” има право веднага да спре или прекрати предоставянето на услугите на Потребителя.
VIII. ТЕРМИНОЛОГИЯ
Превозни документи: билет, абонаментна карта или друг документ за служебно, кредитно пътуване или пътуване по договор. Железопътните Превозвачи осигуряват продажбата на превозни документи, които са доказателство, до доказване на противното, за сключването и съдържанието на договора за превоз, в чиято цена е включена и застраховка на отговорността на Превозвача.
Електронен билет: електронен документ във формата на файл, който Клиентът получава на електронната си поща, след като е завършил своята покупка и плащането е отразено в Системата. Електронният билет включва цялата информация за пътуването – резервационен номер, маршрут, часове на тръгване и пристигане и т.н., както и допълнителна информация за онлайн регистрацията, ако такава е необходима (задължителна). Не е задължително електронният билет да бъде разпечатван. За удобство може да се разпечата или да бъде наличен в телефона.
Резервация: запазване, предварително ангажиране на места /седящи или спални/. В зависимост от категорията на влака, Системата предлага:
- седящо място за I-ва класа;
- седящо място за II-ра класа;
- спално място за I-ва класа;
- спално място за II-ра класа;
- спално място за бизнес класа.
Система за онлайн резервация и билетоиздаване/ Система/: предоставя възможност клиентите да закупят резервация и билет съгласно условията на Тарифата за превоз на пътници и ръчен багаж по железопътния транспорт във вътрешно съобщение чрез плащане с банкова карта по интернет.
Тарифа за превоз на пътници и ръчен багаж по железопътен транспорт във вътрешно съобщение/ Тарифа/: съдържа всички условия и ценови таблици и спецификации, необходими за изчисление на превозните цени и цените за допълнителни услуги, намаленията от цените за пътуване за отделни части на транспортния пазар, в съответствие с търговските интереси на превозвачите, конкретните условия за превоз и др. Условията и цените, описани в Тарифата, не се прилагат за атракционни пътувания.
Непреодолими сили: непредвидено или непредотвратимо събитие от извънреден характер, възникнало след сключване на договора. Възникването на непреодолима сила е основание за освобождаване от отговорност и е свързано с настъпване на обективна, продължаваща във времето невъзможност за изпълнение на съответно задължение.
Форсмажорни обстоятелства: обстоятелство (събитие) изцяло зависещо и дължащо се на непредвидими или непрогнозируеми събития или фактори, независещи от волята или действията на едно или повече лица и в този смисъл неподлежащи на предотвратяване като: всякакви природни бедствия, характерни или не за определен регион, глобални или локални (с национално значение) аварии, в т.ч. и пожари, епидемии, правителствени забрани (ембарго), граждански вълнения, стачки, бунтове и всякакъв вид безредици, терористични или военни действия и др. подобни, в резултат на които е нарушен нормалния обществен ритъм на живот, респективно, възможността за безпрепятствено изпълнение на поети ангажименти между две или повече страни по сключени споразумения. При действие на форсмажорно обстоятелство, страните по сключено споразумение се освобождават временно от отговорност при неизпълнение, поради обективна невъзможност, до отпадане действието на форсмажорното обстоятелство.
IX. ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
,,БДЖ-ПП” ЕООД си запазва правото да направи отказ на потвърдена покупка в случай че услугите не са достъпни, вследствие на непреодолими сили от природен или друг характер, както и форсмажорни обстоятелства. В рамките на работната седмица ,,БДЖ-ПП” ЕООД уведомява клиента за промяната чрез изпращане на съобщение до посочения от Потребителя електронен адрес или на посочения телефонен номер.
Договорният език е български, а всички плащания ще бъдат извършвани в български левове с начислен ДДС.
Всички спорове между страните се решават в дух на разбирателство и добра воля. В случай че съгласие не бъде постигнато, всички неразрешени спорове, включително спорове, породени или отнасящи се до тълкуването му, недействителност, изпълнение или прекратяване, както и спорове за попълване на празноти в договора или приспособяването му към нововъзникнали обстоятелства, ще бъдат разрешавани от компетентния съд по регистрация на ,,БДЖ-ПП” ЕООД, съобразно българското законодателство.